Geoblog.pl    Telimena    Podróże    Z pokłonem u Mistrza    Musée Marmottan

Musée Marmottan

Francja
Francja, Paris

Po krótkim i bardzo przyjemnym locie wsiadłam do autobusu i jechałam do centrum miasta. Podróż jak to autobusem miejskim, nic specjalnego, no chyba, żeby wziąć pod uwagę, że właśnie robimy 4 okrążenie wokół tego samego placu/skwerka. Jeden Pan znowu macha do kierowcy. Przy pierwszym okrążeniu było normalnie, przy drugim pasażerowie zastanawiali się dlaczego znowu tędy jedziemy, przy trzecim byli lekko zaniepokojeni, przy czwartym wszyscy wybuchnęli śmiechem na widok machającego przechodnia. Później było coś na kształt zajezdni autobusowej, gdzie zrobiliśmy tylko jedno okrążenie i bez zatrzymywania opuściliśmy je. W końcu kierowca znalazł drogę i trafiliśmy do celu. Metrem udałam się do hotelu zostawić graty. Hotel w pobliżu wieży Eiffla, całkiem sympatyczny. No dobra chwila oddechu i czas zrealizować to po co tu jestem...

Po południu wybrałam się do dzielnicy Montmare, która znajduje sie wokół wzgórza o tej samej nazwie. Do Paryża a została przyłączona dopiero w XIX w. Montmare w przeszłości było centrum artystycznej bohemy, a dziś jest jedną z głównych atrakcji Paryża. Gorąco zachęcam do odwiedzenia tej dzielnicy, ponieważ znajduje się tam wiele ciekawych miejsc, całkowicie odmienny klimat w porównaniu z resztą miasta i nietypowa zabudowa ulic. Mnie najbardziej urzekła romańsko-bizantyjska Bazylika Sacre-Coeur, która znajduje się na szczycie wzgórza, przez co widoczna jest niemal z każdej części miasta. Aby dostać się do bazyliki są dwie możliwości: można wejść po niekończących się schodach lub wjechać kolejką. Ja wybałam pierwszą opcję. Żeby pokonać wszystkie schodki trzeba mieć bardzo dobrą kondycję :). Włożony wysiłek został wynagrodzony niesamowitym widokiem na panoramę Paryża.

Kolejnym bardzo znanym miejscem, które odwiedziłam jest kabaret Moulin Rouge. Jest to fajne miejsce, oblegane przez panie w celu robienia sesji zdjęciowych w stylu Marilyn Monroe z fruwającą spódnicą, a przez panów w celu podziwiania tych sesji :). Efekt taki można osiągnąć poniewać przed Czerwonym Młynem znajduje się ogromny wentylator od stacji metra.